- Na dach
-
Na zderzak
- BMW 3 E90
- Sprzedaż CITROEN C8
- FIAT BRAVO
- FIAT GRANDE PUNTO
- FORD FIESTA MK6
- FORD FOCUS ST MK2
- FORD FOCUS KOMBI MK3
- HONDA CIVIC
- JEEP CHEROKEE WK2
- LANCIA PHEDRA
- MAZDA CX-5
- MITSUBISHI OUTLANDER
- PDC - ZAŚLEPKA
- KIA PROSEED
- SEAT LEON II FR
- SUBARU LEGACY
- TOYOTA AURIS
- TOYOTA GT86
- Nowy VW PASSAT B8
- BMW X1
- Kia Carens
- Hyundai Tucson
- MITSUBISHI ECLIPSE CROSS
- Kia Sportage III
- RENAULT ESPACE IV
- TOYOTA LAND CRUISER 120
- Tuning
- Zaczepy daszków
- Inne
- Mieszki
Powiedz coś..
Nic nie znaleziono. Proszę powtórzyć.
Nieobsługiwane przeglądarki. Przepraszam...
nFrontier prezentuje UILA, wydrukowany w 3D pojazd elektryczny

Po raz kolejny druk 3D został wykorzystany do stworzenia innowacyjnego i zrównoważonego nowego rozwiązania. Tym razem nFrontier, berlińskie studio innowacji, zaprezentowało UILA, rewolucyjny pojazd, który jest zasadniczo hybrydą elektrycznego roweru towarowego i małego pojazdu elektrycznego (EV). Mając nadzieję, że będzie to nowe rozwiązanie dla zrównoważonej mobilności, prototyp został faktycznie wykonany przy użyciu rozwiązań polimerowych Stratasys i został zaprezentowany na targach Formnext 2022 na stoisku Stratasys
Być może nie jest niespodzianką, że w ostatnich latach obserwujemy napływ zrównoważonych rozwiązań. Ostatnie 10 lat było jednymi z najgorętszych w historii i wielu szuka sposobów na zajęcie się własnym śladem węglowym. Obejmuje to sektor transportowy. Rzeczywiście, zgodnie z komunikatem prasowym Stratasys, obecne badania szacują, że po drogach na całym świecie będzie jeździło ponad 270 milionów elektrycznych pojazdów dwu- i trzykołowych. I z pewnością widzieliśmy napływ zarówno rowerów elektrycznych, jak i pojazdów elektrycznych w ciągu ostatnich kilku lat, zwłaszcza przy rosnących cenach benzyny.
UILA na stoisku Stratasys (photo credits: 3Dnatives)
To najnowsze rozwiązanie, UILA nie wymaga prawa jazdy i może być używany na ścieżkach rowerowych, ale zapewnia również dodatkowe bezpieczeństwo dzięki zadaszonemu formatowi, otaczając użytkowników i chroniąc ich przed możliwymi zagrożeniami na drodze. Ponadto integruje szereg udogodnień zwykle bardziej związanych z pojazdami, w tym między innymi nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy z funkcjami smartfona, a także możliwość wezwania zaparkowanego pojazdu, aby pojechał w Twoją stronę lub podążał za Tobą bez kierowcy. Przyjrzeliśmy się bliżej temu, czego użytkownicy mogą oczekiwać od pojazdu.
Bliższe spojrzenie na UILA od nFrontier
UILA to czterokołowy dwumiejscowy pojazd, który został zaprojektowany przez głównego projektanta nFrontier, Joschuę Krnake'a i wykonany przy użyciu technologii FDM firmy Stratasys do budowy wielkoformatowych elementów nadwozia, a także opartych na proszkach SAF i fotopolimerowych systemów P3 do AM o większej objętości W komunikacie prasowym podano, że ma ładowność do 250 kg i może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 25 km/h przy zasięgu 60-70 km. Jest oczywiście znacznie mniejszy niż samochód, ale nadal rozsądnych rozmiarów o długości 230 cm, 170 cm wysokości i 90 cm szerokości. Całość waży nawet 70 kg.
Druk 3D najwyraźniej był kluczem do sukcesu produktu z wielu powodów. Po pierwsze, oczywiście, stosując różne procesy AM, nFrontier był w stanie obniżyć koszty produkcji części (w porównaniu z tradycyjnymi procesami), jednocześnie oszczędzając czas dzięki produkcji części we własnym zakresie. Druk 3D miał również szereg zalet, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój. Chociaż oczywiście słyszeliśmy o zielonych możliwościach druku 3D dzięki jego zdolności do ograniczania marnotrawstwa materiałów (co było również czynnikiem w przypadku UILA), jego zdolność do lokalnej produkcji jest również dobrodziejstwem dla środowiska. W szczególności umożliwiło to nFrontier ograniczenie wyzwań związanych z łańcuchem dostaw i emisji związanych z transportem.
Dyrektor generalny nFrontier, Dnaiel Buening, podsumowuje: „UILA jest naszą odpowiedzią na niektóre z najbardziej palących wyzwań naszych czasów, takich jak zmiany klimatyczne i obecny kryzys energetyczny. UILA nie tylko radykalnie zmienia sposób, w jaki dojeżdżamy do pracy, ale także zapewnia prawdziwie zrównoważone, rewolucyjne rozwiązanie w zakresie mobilności. Jednocześnie zapewnia zestaw funkcji i zasobów cyfrowych znacznie przekraczający obecne standardy branży rowerowej”. nFrontier przygotowuje obecnie UILA do produkcji seryjnej i rejestracji ruchu w Niemczech w 2024 roku.
źródło: https://www.3dnatives.com/en/nfrontier-uila-181120224/#!

zaslepkisamochodowe.pl
Na lis 21, 2022
Boxed:
Sticky Header:
Sticky Add To Cart
Sticky Footer:
Font: