- Na dach
-
Na zderzak
- BMW 3 E90
- Sprzedaż CITROEN C8
- FIAT BRAVO
- FIAT GRANDE PUNTO
- FORD FIESTA MK6
- FORD FOCUS ST MK2
- FORD FOCUS KOMBI MK3
- HONDA CIVIC
- JEEP CHEROKEE WK2
- LANCIA PHEDRA
- MAZDA CX-5
- MITSUBISHI OUTLANDER
- PDC - ZAŚLEPKA
- KIA PROSEED
- SEAT LEON II FR
- SUBARU LEGACY
- TOYOTA AURIS
- TOYOTA GT86
- Nowy VW PASSAT B8
- BMW X1
- Kia Carens
- Hyundai Tucson
- MITSUBISHI ECLIPSE CROSS
- Kia Sportage III
- RENAULT ESPACE IV
- Tuning
- Zaczepy daszków
- Inne
- Mieszki
Powiedz coś..
Nic nie znaleziono. Proszę powtórzyć.
Nieobsługiwane przeglądarki. Przepraszam...
Singapur po raz pierwszy wprowadza w kosmos drukowany element 3D

Często słyszymy o dużych projektach drukowania 3D w kosmosie od firm takich jak SpaceX i NASA, ale wyścig kosmiczny nie obejmuje tylko USA. Singapur udowodnił, że jest częścią branży, wprowadzając swój pierwszy drukowany element 3D w kosmos. Satelita Zeus-1 został wystrzelony 18 grudnia z Cape Canaveral na Florydzie, miejsca, z którego wystrzeliwane są kapsuły kosmiczne. Satelita znajdował się na pokładzie rakiety Falcon 9 firmy SpaceX.
Projekt był prowadzony przez Qosmosys, międzynarodową prywatną firmę zajmującą się technologiami kosmicznymi z siedzibą w Singapurze. Współpracowali z NuSpace i Creatz3D Singapore, aby uruchomić pierwszą lokalnie opracowaną drukowaną część 3D. Zastosowanie wytwarzania przyrostowego było oczywistym wyborem dla zespołu: przy zwykłej metodzie, jaką jest formowanie CNC/blachy, co wiąże się z kłopotliwym składaniem i piłowaniem, drukowanie 3D jest bardziej opłacalne i zapewnia szybsze rezultaty.
Ta metoda nie tylko zapewniała krótszy czas realizacji, ale zapewniała znaczną redukcję masy końcowej części. Ostateczna masa wyniosła 362 g, co stanowi redukcję o co najmniej 50% w stosunku do szacunkowych 800 g, które ważyłaby część, gdyby zastosowano tradycyjną metodę. Oszczędność masy skutkuje szybszym przyspieszeniem: jeśli ta sama siła zostanie przyłożona do dwóch przedmiotów, lżejszy będzie miał większe przyspieszenie. Zasada ta jest drugą zasadą dynamiki Newtona. Zaletą lżejszego statku kosmicznego jest to, że do wytworzenia takiego samego przyspieszenia potrzebna jest mniejsza siła, a zatem do startu należy użyć mniej paliwa.
To nie pierwsza wyprawa Singapuru w kosmos.
źródło: https://www.3dnatives.com/en/singapore-3d-printed-component-space-110120235/#!

zaslepkisamochodowe.pl
Na sty 15, 2023
Boxed:
Sticky Header:
Sticky Add To Cart
Sticky Footer:
Font: