- Na dach
-
Na zderzak
- BMW 3 E90
- Sprzedaż CITROEN C8
- FIAT BRAVO
- FIAT GRANDE PUNTO
- FORD FIESTA MK6
- FORD FOCUS ST MK2
- FORD FOCUS KOMBI MK3
- HONDA CIVIC
- JEEP CHEROKEE WK2
- LANCIA PHEDRA
- MAZDA CX-5
- MITSUBISHI OUTLANDER
- PDC - ZAŚLEPKA
- KIA PROSEED
- SEAT LEON II FR
- SUBARU LEGACY
- TOYOTA AURIS
- TOYOTA GT86
- Nowy VW PASSAT B8
- BMW X1
- Kia Carens
- Hyundai Tucson
- MITSUBISHI ECLIPSE CROSS
- Kia Sportage III
- RENAULT ESPACE IV
- TOYOTA LAND CRUISER 120
- Tuning
- Zaczepy daszków
- Inne
- Mieszki
W Twoim koszyku nie ma produktu.
0
Powiedz coś..
Nic nie znaleziono. Proszę powtórzyć.
Nieobsługiwane przeglądarki. Przepraszam...
NASA chce przyspieszyć wykorzystanie druku 3D w metalu w lotach kosmicznych

Powszechnie wiadomo, że wytwarzanie przyrostowe jest niezwykle przydatne na Ziemi, ale co z przestrzenią kosmiczną? Od pewnego czasu druk 3D uważany jest za jedną z wiodących technologii do zastosowań związanych z eksploracją kosmosu. I to zostało ostatnio potwierdzone. NASA ogłosiła, że jeden z dwóch nowych Instytutów Badań Technologii Kosmicznych (STRI) będzie w całości poświęcony zrozumieniu i szybkiej certyfikacji części metalowych wykonanych przy użyciu technologii wytwarzania przyrostowego.
Wykorzystanie technologii druku 3D z pewnością nie jest obce NASA. Agencja od dawna przyjmuje technologię AM, testując jej możliwości w różnych zastosowaniach, w tym w tworzeniu części rakiet, żywności drukowanej w 3D na ISS, a nawet możliwości budowy na ciałach pozaziemskich. Ale to ogłoszenie jeszcze wyraźniej pokazuje zaangażowanie firmy w integrację nowych i innowacyjnych technologii, takich jak druk 3D, jako sposób na osiągnięcie długoterminowych celów eksploracyjnych. Każdy instytut będzie kierowany przez zespoły z amerykańskich uniwersytetów w celu stworzenia „multidyscyplinarnych programów badań i rozwoju technologii o kluczowym znaczeniu dla przyszłości NASA”. Za tę pracę każdy z nich otrzyma do 15 milionów dolarów w ciągu pięciu lat.
Jeden z STRI będzie poświęcony zrozumieniu i certyfikacji metalowych drukowanych części 3D do lotów kosmicznych (zdjęcia: NASA)
Czego możemy oczekiwać od Instytutu Opartej na Modelach Kwalifikacji i Certyfikacji Wytwarzania Addytywnego?
Ale jak dokładnie będzie badane AM? Cóż, tym instytutem będzie Institute for Model-Based Qualification & Certification of Additive Manufacturing (IMQCAM), współkierowany przez Carnegie Mellon University w Pittsburghu i Johns Hopkins University w Baltimore. Jak sama nazwa wskazuje, jego celem jest ulepszanie modeli komputerowych części metalowych drukowanych w 3D w celu rozszerzenia zastosowań w lotach kosmicznych oraz poprawy kwalifikacji i certyfikacji części. Odbędzie się to za pomocą cyfrowych bliźniaków, aby pomóc inżynierom zrozumieć możliwości i ograniczenia części, w tym stopień naprężenia, jaki części mogą wytrzymać, zanim się zepsują.
Te bardzo dokładne przewidywania właściwości metalowych części drukowanych w 3D będą miały kluczowe znaczenie dla poznania właściwości części jeszcze przed ich wykonaniem, co czyni je kluczowym elementem późniejszej certyfikacji. Ponadto te cyfrowe bliźniaki zostaną wykonane z materiałów używanych w lotach kosmicznych, które są już powszechnie używane do drukowania 3D, takich jak opracowany przez NASA stop miedzi, chromu i niobu GRCop-42. Naukowcy będą mogli również wykorzystać te modele do oceny i modelowania nowych materiałów do zastosowań kosmicznych.
źródło: https://www.3dnatives.com/en/nasa-additive-manufacturing-institute-220320234/#!

zaslepkisamochodowe.pl
Na mar 28, 2023
Boxed:
Sticky Header:
Sticky Add To Cart
Sticky Footer:
Font: